מאמרים

מקום לתוכן לפני מאמרים

רב מודד שולחני

רב מודד שולחני הנו מכשיר מדידה שתפקידו למדוד כמה ערכים חשמליים כמו מתח, התנגדות, זרם, קיבול והשראות. את הנתונים הוא מספק ביחידות הרלוונטיות (וולט, אמפר ואוהם). רב מודד ידני הוא ממכשירי המדידה הנפוצים והוורסטיליים בעולם.

קרא עוד »

ציוד בדיקה ומכשירי מדידה

היום, יותר מתמיד העולם מתנהל בזכות רשתות חשמל ומעגלים אלקטרוניים – מרשת החשמל הארצית ועד לאלקטרוניקה העדינה שבמכשיר הסמרטפון האישי של כל אחד מאתנו. למרות ההבדלים הניכרים בין שתי דוגמאות הקצה שציינו, העיקרון הפיזיקלי עליו הדוגמאות האלה מושתתות, דומה. אין ספק שהטכנולוגיה הזו הפכה את החיים שלנו להרבה יותר נוחים. עד שמשהו משתבש.

קרא עוד »

ציוד אנטי סטטי – ESD

מה זה בכלל ציוד אנטי סטטי ESD? ובכן, חשמל סטטי יכול לפגוע במכשירים מסוימים ונוכחותו במעבדות עלולה לשבש תוצאות של ניסויים. כדי להתמודד עם הבעיה הזו מעבדות ואולמות ייצור בהם נוכחות של חשמל סטטי יכולה להזיק כוללים מעטפת הגנה מפני חשמל סטטי, או במילים אחרות ציוד אנטי סטטי ESD.

קרא עוד »

מחוללי אותות

מחוללי אותות או כפי שהם נקראים באנגלית function generators משמשים כחלק ממערך ציוד הבדיקה בכל מעבדת מחקר ופיתוח שמשיקה לתחום האלקטרוניקה. מחולל האותות יודע להוציא אותות חשמליים בתדרים משתנים שמהווים סימולציה לכל מיני מצבים או מעגלים חשמליים, בלי שצריך לבנות את כל המערכת.

קרא עוד »

מוצרי פיתוח לאלקטרוניקה

התעשייה המודרנית מתבססת על מערכות אלקטרוניקה. כמעט כל מוצר או המצאה חדשה נוגעים בצורה כזו או אחרת בתחום האלקטרוניקה. כמו במקרה של פיתוח ותכנון של מכונית חדשה, לא חייבים להמציא מחדש את הגלגל. בתעשיית האלקטרוניקה (שכיום כוללת גם פיתוח וייצור של מערכות לרכב) העיקרון דומה –מאחר שמוצרים שונים והמצאות שונות יתבססו פעמים רבות על אבני בניין דומות, אפשר למצוא היום בשוק חברות שמספקות באופן ייעודי מוצרי פיתוח לאלקטרוניקה.

קרא עוד »

מדי רעש

הסביבה המודרנית היא סביבה רועשת. תנועת רכבים, נחיתות מטוסים, עבודות ציבוריות, מפעלי תעשייה ואפילו מקומות בילוי – כל אלו מייצרים מפגעי רעש. העניין הגובר בסוגיות איכות סביבה, הביא את המחוקק לקבוע תקנים ברורים בנושא. למרבה הצער האכיפה בתחום זה בררנית במקרה הטוב. כאשר זו בכל זאת מתבצעת השלב הראשון יהיה מדידת עוצמת הרעש (הדציבלים), על מנת שניתן יהיה לבסס חריגה מהתקן. ראוי לציין שתקני הרעש אינם אחידים. יש תקן לרעש בסביבת העבודה, תקן לרעש באזור מגורים וכו’. המכשירים שמשמשים לבדיקת הרעש נקראים ‘מדי רעש’.

קרא עוד »
אין עוד פוסטים לטעון